"נשות הספר תורה": השולחן ערוך מתווה את דרכנו

"אני לא חושבת שהכותל הוא אתר אקס טריטוריאלי שמדינת ישראל לא שולטת עליו. כמו כל מקום ציבורי אחר, צריך להכיל את כל היהודים, כל אזרחי ישראל, וכל בני האדם"
ישראל פריי No Comments on "נשות הספר תורה": השולחן ערוך מתווה את דרכנו

היום הגישה קבוצת נשים עתירה לבג"צ בדרישה להעברת ספר תורה לעזרת הנשים בכותל המערבי • עורכת דינם ניצן כספי שילוני אומרת הערב ל'קול חי': "זאת קבוצת נשים דתיות-הלכתיות" • מימרן: האם הן מסכימות שהשולחן ערוך יתווה את דרכן? עוה"ד: "נכון"

הכותל המערבי
"אני לא חושבת שהכותל הוא אתר אקס טריטוריאלי שמדינת ישראל לא שולטת עליו. כמו כל מקום ציבורי אחר, צריך להכיל את כל היהודים, כל אזרחי ישראל, וכל בני האדם"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בימים בהם מנהלים הנציגים חרדים מלחמת חרמה במתווה הכותל הרפורמי שאושר בממשלה, יש מי שגורם לדיון לחזור לקרקע המציאות, המגבלות והאילוצים, כאשר עתירת חלק מנשות לבית המשפט בדרישה לאשר העברת ספר תורה לעזרת הנשים באופן מיידי – מהווה דוגמה מוחשית למגבלות הכוח של החקיקה.

עורכת הדין ניצן כספי שילוני שייצגה היום חלק מהעותרות, שוחחה ב'מהדורה המרכזית של 'קול חי' עם אבי מימרן, והסבירה כי מדובר בכלל בנשים אורטודוקסיות המקפידות על תפלה במניין, ואשר רואות בכותל מקום שאמור להכיל את כל חלקי העם, גם אלו השוליים והפחותים בכמות.

"זאת קבוצת נשים שלא היו מעורבות במו"מ של נשות הכותל. הן אמרו מלכתחילה שהן רוצות להתפלל בעזרת הנשים, ולכן ההסדר לא רלוונטי לגביהן", אמרה עוה"ד. "27 שנים מחכות אותן נשים שיאפשרו להן להתפלל בכותל כפי שהן חפצות, כולל קריאה בתורה".

היא גוללה את סיפור עתירותיהן שהוגשו במהלך השנים, שזכו להסכמת בתי המשפט אך לא הגיעו לכלל ביצוע, והיא גם רואה בדרישתן "משהו מינימאלי מאוד" של תפילה ב – 3 מועדים בלבד. "אני לא חושבת שהכותל הוא אתר אקס טריטוריאלי שמדינת ישראל לא שולטת עליו. כמו כל מקום ציבורי אחר, צריך להכיל את כל היהודים, כל אזרחי ישראל, וכל בני האדם".

בהמשך הראיון ביקש אבי מימרן להבין מה מקור הסמכות של נשים אלו, והאם הן מתיימרות לפעול מכוח ההלכה או מכוח החוק, שבמקרה הזה הדיון כבר לא יהיה דתי אלא חוקי. "הקבוצה הזאת היא של נשים דתיות-הלכתיות", השיבה ניצן, "יש כל מיני דרכים לפרש את ההלכה. רק הבוקר התקשרתי מוקדם אל אחת מהן שאני מייצגת והיא לא הייתה יכולה לדבר כי היא הייתה באמצע התפלה במניין. אני לא מכירה הרבה נשים שמקפידות על כך מדי יום".

האם שולחן ערוך זה הספר שלהן? הן מסכימות זה הספר שיתווה את דרכן?

"נכון. ויש הרבה דרכים לפרש".

האזינו לראיון:



0 תגובות